Penne z łososiem - Penne al salmone




Jest to moje kulinarne odkrycie z restauracji Tari Bari. Jedząc go po raz pierwszy byłem totalnie zachwycony bogactwem smaków tego niezwykle prostego makaronu. I cóż mogłem zrobić? Poszperałem troche i znalazłem ten świetny przepis. Nie można machnąć reką na whisky, ponieważ to ono nadaje ten niesamowity smak tej potrawie. Ja osobiście nieco zmodyfikowałem przepis i zamiast wędzonego łososia kupiłem surowy filet i smażyłem go przez kilka minut na patelni. Jak wiadomo do wędzenia używa się dużo soli i danie może wyjść zdecydowanie zbyt słone. 

Porcje: 4
Przygotowanie: 5 min
Gotowanie: 15 min

50 g masła
100 g wędzonego na ciepło łososia, drobno pokrojony
sok z 1/2 cytryny
100 ml śmietany
5 łyżek whisky
400 g penne
sól i świeżo zmielony pieprz

Roztop masło na patelni, dodaj łososia, wymieszaj i skrop sokiem z cytryny. Gotuj przez kilka minut, nastepnie dodaj smietanę oraz whisky i dopraw solą i pieprzem. Gotuj na małym ogniu przez 5 min. Ugotuj penne al dente w dużym garnku z osoloną wodą.  Odcedź, dodaj do sosu i gotuj przez 2-3 minuty. Dobrze wymieszaj i wyłóż na ciepły talerz.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty